RENKLER
Renkler
hayatımızın parçası. Peki renklerin hayatımızı nasıl
etkilediğini biliyor musunuz? Renk seçiminin kimi zaman karakterimizi
yansıttığından ya da seçtiğimiz rengin bize olumlu ve
olumsuz etkileri olduğundan haberiniz var mı?
KIRMIZI
:
Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili
bir renktir. Mutluluğu temsil eder. Kırmızı renk, fiziksel olarak;
ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar
götüren azmi ve kararlılığı gösterir.
İştah
açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı
kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır.
Yanlış bir inanış vardır; boğaların kırmızıya saldırdığı
sanılır. Oysa boğalar renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine
sallanan koyu renkli beze saldırır.
YEŞİL
:
Duygusal
olarak bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının , bu
rengin yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür.
Doğanın
ve baharın rengidir.
Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim renktir.
Yeşil yaratıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta
mutfaklarında yeşil tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı
özelliği nedeniyle kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az
mide rahatsızlığı çektiği saptanmıştır.
SİYAH :
Duygusallığı
ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda
siyah matemi temsil ederken, Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda
kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre
olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih
ederdi.
MAVİ
:
Vücudumuzda
boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk gökyüzünün ve
geniş ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı
simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar mavinin kan akışını
yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Batıda
intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar.
Duvarları mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı
saptanmıştır.
LACİVERT
:
Kozmik
renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler.
O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında
laciverdi kullanır.
Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı
hissederler.
İnsanların
üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.
MOR
:
Eskiden beri ihtişam
ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih , yüksek sınıfların,
saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder.
Nevrotik duyguları açığa çıkardığından,
insanların bilinçaltını korkuttuğu saptanmıştır. İntihar
edenlerin beğendiği renktir.
PEMBE
:
Uyum ,neşe , şirinliğin
ve sevginin simgesi.
Rahat
hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar
tezgahtarlarına pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini
rahat hissetsin diye. Pembe aynı zamanda çocuk rengidir.
SARI
:
Sarı zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı
ve birlikte çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin
ve dikkat çekiciliğin sembolüdür. Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada
taksiler sarıdır.
Sarı ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü
güzelliğinde onun her rengini izlemek mümkündür.
BEYAZ:
Temizliği
ve saflığı temsil eder. İstikrarı, devamlılığı simgeler.
Politikacılar beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi
vermek isterler...
KAHVERENGİ
: Gerçekçiliğin, plan ve sistemin
rengidir. Kansas Ünv.’de bir sergide,
duvarların rengi değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz
kullanıldığında insanlar sergide yavaş hareket etmiş. Fon
kahverengiye döndüğünde ise insanlar müzede daha çok yeri daha az
zamanda gezmişler. Kahverengi insanı hızlandırır. Bu yüzden
fastfoodlar iç mekanda kahverengi kullanır. Kahverengi toprak
rengidir. Kıyafetlerde pek tercih edilmez, çünkü kahverengi giyen
insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.
|